Yamaha Sidewinder ArcticCat XF9000 Thundercat

Tikka PPC Power Performance trimsatser till Yamaha Sidewinder och Arctic Cat XF 9000 Thundercat med nya Yamaha Turbo 1000 Motorn. PPC Sport Sound 215 nu helt ny flödes justerad så att ingen Fuel/Boost controller behövs. Flödet ställt så att laddtrycket inte stiger för mycket. Effekten stiger till 212-215Hp!!! Mullrigare ljud på låga varv men inte alls störande mycket snabbare att bygga laddtryck mycket lättare än original helt i rostfritt. Dämparen går senare att justera upp till fullt flöde då MÅSTE våran eller annan Fuel controller användas för att öka på bränsleflödet. Sport Sound går att få med Helmholz kammare för ännu lägre ljud. Sport Sound Full Flow kräver fuelcontroller och nu helt ny Lakerace 76mm med liten dämpar kropp grymt ljud! Och Fullrace rakt system 76mm (3″Tum) ingen dämpare alls bara för tävling båda 76mm kräver också Fuel/Boost controller. Vi får bara fram ett begränsat antal ECU Controllers före Nyår så beställ nu för säker leverans. Fuel controllern styr bränsle för effektökning från original 195-200Hp till i andra steget 225Hp steg 3, 250Hp. Med våran ECU controller syns inte modifieringarna i Service loggen. Vi kör våran testmaskin för fullt i dynon och ute i verkligheten med alla effektstegen och våra PPC Slutdämpare. Steg 1, 215Hp med den flödesjusterade dämparen. Steg 2 ECU Controller och PPC Sport Sound 64mm Dämpare Sport Sound går att få med Helmholz kammare för lägre ljud.
Full Race System. Effekter över 250Hp kräver större Turbo och spridare vi kommer med ett kit som klarar 400Hp Kinugawa/Misubishi/Greddy Bolt on Turbo. Nytt insugsfilter tar kalluft framifrån med tryck från fartvinden. Originalboxen börjar bygga undertryck vid effekt över 220hp Filter kit klarar lätt 350+hp. Silikon slangen finns i Svart och Blått enkel att montera.
För att beställa Maila Namn adress och mob nr så skickar vi med Bussgods eller Posten
Prisändringar kan komma senare.
Maila gärna för mer information och dynokurvor.